B 2007

K větší cti a slávě. Umění a mecenát opatů kláštera Hradisko v 18. století

SUCHÁNEK, Pavel

Základní údaje

Originální název

K větší cti a slávě. Umění a mecenát opatů kláštera Hradisko v 18. století

Název česky

K větší cti a slávě. Umění a mecenát opatů kláštera Hradisko v 18. století

Název anglicky

For Honour and Glory. The Art and Patronage of the Abbots of Hradisko Abbey in the 18th Century

Autoři

SUCHÁNEK, Pavel (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, 374 s. 2007

Nakladatel

Barrister & Principal - Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00032344

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-87029-11-4

Klíčová slova anglicky

patronage;art;sculpture;religious orders;Premonstratensian;Moravia;Olomouc;Hradisko Abbey;baroque;18th century

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 10. 2016 14:26, doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Hlavními tématy knihy je uměleckohistorická interpretace velkých uměleckých projektů opatů kláštera Hradisko v 18. století, zejména pak s ohledem na sochařská díla. V kapitolách věnovaných jednotlivým památkám jsou sledovány například otázky osobního a dobového uměleckého stylu, definice uměleckých úloh, vkusu, decora, ale i vztahu centra a regionu. Hlavní ambicí práce je nová interpretace barokních soch a sochařství jakožto média uměleckého mecenátu a reprezentace spefického objednavatele. Nutnost reprezentace klášterní komunity, příslušného církevního řádu a zejména sebereprezentace jejího představeného tedy odpovídala sociálnímu postavení středoevropských klášterů 17. a 18. století a směřovala k symbolickému vyjádření jejich církevních, hospodářských i politických nároků.

Anglicky

The book has concentrated especially on the questions of interpretation of large art projects of abbots of the Hradisko Abbey in 18th century, particularly on their sculptural aspects. The other important topics of the work have included: representation, patronage, personal manner of an artist, period taste, themes of works of art, decorum and the aspects of centre and region. General intention of the work has not been the study of one traditional subject matter of Moravian art history but the attempt to make a new approach to sculptural studies, new issues of art patronage and representation of the patron.