Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{725142, author = {Knecht, Petr}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, keywords = {Didactic simplification; didactic reduction; didactic transformation; didactic reconstruction; teaching content}, language = {cze}, issn = {1802-4637}, journal = {Orbis scholae}, title = {Didaktická transformace aneb od didaktického zjednodušení k didaktické rekonstrukci}, volume = {2}, year = {2007} }
TY - JOUR ID - 725142 AU - Knecht, Petr PY - 2007 TI - Didaktická transformace aneb od didaktického zjednodušení k didaktické rekonstrukci JF - Orbis scholae VL - 2 IS - 1 SP - 67-81 EP - 67-81 PB - Karolinum SN - 18024637 KW - Didactic simplification KW - didactic reduction KW - didactic transformation KW - didactic reconstruction KW - teaching content N2 - Příspěvek seznamuje se současnými teoretickými přístupy didaktického zprostředkování učiva (resp. jeho ztvárnění a zpřístupnění) žákům. V současnosti u nás tento proces nejčastěji označujeme pojmem didaktická transformace. V německy mluvících zemích se můžeme setkat s pojmy didaktické zjednodušení, elementarizace či didaktická redukce, nejnověji také didaktická rekonstrukce. Autor se pokouší o nastínění historického vývoje jednotlivých uvedených koncepcí a jejich srovnání, které je ztíženo jejich terminologickou neujasněností. Na základě všech zjištění autor v závěru seznamuje s ideálním modelem didaktického zprostředkování vzdělávacích obsahů. Ten je založen především na koncepci didaktické rekonstrukce, již lze označit jako nový přístup k didaktickému zprostředkování vzdělávacích obsahů, který do procesu jejich výběru zapojuje nejen možnosti a potřeby žáků, ale také požadavky definované v kurikulárních dokumentech i ostatní aktéry a činitele ovlivňující proces vzdělávání. ER -
KNECHT, Petr. Didaktická transformace aneb od didaktického zjednodušení k didaktické rekonstrukci. \textit{Orbis scholae}. Praha: Karolinum, 2007, roč.~2, č.~1, s.~67-81. ISSN~1802-4637.
|