LUKÁŠOVÁ, Růžena a Emilie FRANKOVÁ. Pojem kvalita v kontextu řízení kvality v organizacích poskytujících služby. In Research in the area of economics and company management. Brno: Brno University of Technology, Faculty of Business and Management, 2007, s. 1-6. ISBN 978-80-214-3482-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pojem kvalita v kontextu řízení kvality v organizacích poskytujících služby
Název česky Pojem kvalita v kontextu řízení kvality v organizacích poskytujících služby
Název anglicky The Concept of Quality in the Context of Quality management in Service Providing Organizations
Autoři LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant) a Emilie FRANKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Brno, Research in the area of economics and company management, od s. 1-6, 6 s. 2007.
Nakladatel Brno University of Technology, Faculty of Business and Management
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00020476
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-214-3482-0
Klíčová slova anglicky quality quality management services mental map
Změnil Změnila: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Změněno: 13. 12. 2007 18:25.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na vymezení významu jednotného chápání pojmu kvalita v kontextu řízení kvality. V úvodu příspěvku je vysvětlen význam řízení kvality ve firmách poskytujících služby a souvislost mezi řízením kvality a obsahem kultury v organizaci. Zdůrazněn je význam jednotného chápání obsahu pojmu kvalita jak pracovníky uvnitř organizace, tak mezi pracovníky a zákazníky organizace. Ve druhé, klíčové části příspěvku, jsou pak objasněny metody, které je možno použít ke zjišťování obsahu pojmu kvalita u pracovníků i zákazníků organizace představena metoda mentálního mapování jako originální kvalitativní metoda, vhodná k danému účelu.
Anotace anglicky
The contribution focuses on the content of the concept of quality in the mind of employees of an organization and his consequences for services quality management. In the first part of the contribution, the authors explain the significance of services quality management and the relationship between systems of quality management and organizational culture. In the next part, the consequences of different percieving of the quality within the organization is explained. In the last, key part of the contribution the mental map technique as the original and advanced qualitative method applicable for ascertaining of the content of the concept of quality in the mind of people is introduced and discussed.
Návaznosti
GA402/07/1486, projekt VaVNázev: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Grantová agentura ČR, Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 07:34