JARKOVSKÁ, Lucie. Jsou chlapci od přírody živější než dívky? Gender, genderová socializace a její role v pedagogice (Are boys naturaly more lively then girls? Gender, gender socialization and its role in pedagogy). In BABANOVÁ, Anna and Jozef MIŠKOLCI. Genderově citlivá výchova: Kde začít? Praha: Žába na prameni, o. s., 2007, p. 10 - 29. Rovné příležitosti v pedagogické praxi. ISBN 978-80-239-8798-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jsou chlapci od přírody živější než dívky? Gender, genderová socializace a její role v pedagogice
Name (in English) Are boys naturaly more lively then girls? Gender, gender socialization and its role in pedagogy
Authors JARKOVSKÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Praha, Genderově citlivá výchova: Kde začít? p. 10 - 29, 20 pp. Rovné příležitosti v pedagogické praxi, 2007.
Publisher Žába na prameni, o. s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/07:00048119
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-239-8798-0
Keywords in English gender; socialization; education
Tags Education, gender, socialization
Changed by Changed by: doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D., učo 21642. Changed: 25/4/2010 09:51.
Abstract
Kapitola představuje roli socializace při ustavování genderových nerovností ve společnosti, a to z hlediska pedagogického procesu.
Abstract (in English)
The chapter introduces the role of gedner socialization in reproduction of gender unequalities. It contains practical information for teachers and other educators.
Links
GD403/03/H135, research and development projectName: Analýza psychosociálních charakteristik české populace z aspektu gender
Investor: Czech Science Foundation, An Analysis of Psycho-social Characteristics of the Czech Population from the Aspect of Gender
PrintDisplayed: 24/4/2024 16:45