D 2007

Posuny v didaktice 3. tisíciletí

SLÁDEK, Petr a Jindřiška SVOBODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Posuny v didaktice 3. tisíciletí

Název anglicky

Shifts in Didactics for the 3rd Millenium

Autoři

SLÁDEK, Petr (203 Česká republika, garant) a Jindřiška SVOBODOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Olomouc, 50 let didaktiky fyziky v ČR, od s. 102-108, 7 s. 2007

Nakladatel

Univerzita Palackého v Olomouci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023006

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-1786-8

Klíčová slova anglicky

didactics;physics

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 5. 12. 2007 15:33, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Anotace

V originále

Skutečné porozumění fyzikálním teoriím a pojmům se u většiny žáků rozvine jen na základě konkrétní činnosti přes vlastní zkušenost. Fyzikální, i obecně přírodovědné, vzdělání by mělo ovlivnit proces odhadování a předvídání jedince. Kvalitní odhad velikostí výsledku a schopnost rozhodnout, zda za určitých okolností je konkrétní jev možný by měl patřit k základním cílům.

Anglicky

Most pupils develope their real understanding of the physical theories and of the physicals ideas by means of their own practical experience. The goal of the education of the physics and-or more generally of the natural sciences is to influence the process of the estimation and of the forecasting of each individual. The basic objectives for the didactics for the 3rd millenium are the quality of the estimation of the value of the expected result and the quality of the skill to made a decision if the studied phenomenon is probable.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století