2007
Posuny v didaktice 3. tisíciletí
SLÁDEK, Petr a Jindřiška SVOBODOVÁZákladní údaje
Originální název
Posuny v didaktice 3. tisíciletí
Název anglicky
Shifts in Didactics for the 3rd Millenium
Autoři
SLÁDEK, Petr (203 Česká republika, garant) a Jindřiška SVOBODOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Olomouc, 50 let didaktiky fyziky v ČR, od s. 102-108, 7 s. 2007
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023006
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-244-1786-8
Klíčová slova anglicky
didactics;physics
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 5. 12. 2007 15:33, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
V originále
Skutečné porozumění fyzikálním teoriím a pojmům se u většiny žáků rozvine jen na základě konkrétní činnosti přes vlastní zkušenost. Fyzikální, i obecně přírodovědné, vzdělání by mělo ovlivnit proces odhadování a předvídání jedince. Kvalitní odhad velikostí výsledku a schopnost rozhodnout, zda za určitých okolností je konkrétní jev možný by měl patřit k základním cílům.
Anglicky
Most pupils develope their real understanding of the physical theories and of the physicals ideas by means of their own practical experience. The goal of the education of the physics and-or more generally of the natural sciences is to influence the process of the estimation and of the forecasting of each individual. The basic objectives for the didactics for the 3rd millenium are the quality of the estimation of the value of the expected result and the quality of the skill to made a decision if the studied phenomenon is probable.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|