J 2007

Em busca do conceito de cultura escolar: Uma contribuição para as discussões actuais

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Jiří ZOUNEK

Základní údaje

Originální název

Em busca do conceito de cultura escolar: Uma contribuição para as discussões actuais

Název česky

Hledání pojmu kultura školy: příspěvek k současným diskuzím

Název anglicky

In Search of the Concept of School Culture: A Contribution to Current Discussions

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Revista Lusófona de Educação, Lisabon, Lisabonská univerzita, 2007, 1645-7250

Další údaje

Jazyk

portugalština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00020640

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000256790400006

Klíčová slova anglicky

school culture; management; anthropology; sociology; education; theory

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 4. 2014 08:14, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Este artigo gira em torno do conceito de cultura escolar. As suas inúmeras definições e a evidente ausência de delimitação deste conceito serviram como impulso para o nosso estudo, uma vez que, a própria noção de cultura de escola tende a ser limitada. As várias definições de cultura escolar estão devidamente documentadas, fora da Pedagogia, por três ciências tradicionais - Gestão, Antropologia e Sociologia - e o potencial de "aproximação integrativa" está centrado no sujeito. Estas várias definições incluem a caracterização dos diferentes modos como se define cultura da escola. Este artigo assenta na análise de artigos relevantes escritos em inglês, alemão, checo e eslovaco.

Česky

V této studii se věnujeme snahám o hledání a vymezování pojmu kultura školy. Všímáme si zejména těch z nich, které se inspirují v managementu, antropologii a sociologii. Zvláštní pozornost věnujeme přístupu, který se snaží integrovat podněty z jednotlivých disciplín. V závěru se zamýšlíme nad výsledky jednotlivých přístupů.

Návaznosti

GA406/01/1078, projekt VaV
Název: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje