BUDŇÁK, Jan. E-learning in Kursen des Kreativen Schreibens für Lehramtstudierende (E-learning in Lessons of Creative Writing in Teacher Education). Online. In E-learning - Využitie internetových projektov pri príprave učiteľov cudzieho jazyka. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2007. p. 32-41. ISBN 978-80-8068-656-7. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learning in Kursen des Kreativen Schreibens für Lehramtstudierende
Name in Czech E-learning v kursech tvůrčího psaní na PdF
Name (in English) E-learning in Lessons of Creative Writing in Teacher Education
Authors BUDŇÁK, Jan (203 Czech Republic, guarantor)
Edition Prešov, E-learning - Využitie internetových projektov pri príprave učiteľov cudzieho jazyka, p. 32-41, 10 pp. 2007.
Publisher Filozofická fakulta Prešovskej univerzity
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00032632
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-8068-656-7
Keywords in English e-learning;tvůrčí psaní;kreativita;němčina jako cizí jazyk
Tags e-learning, kreativita, němčina jako cizí jazyk, tvůrčí psaní
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jan Budňák, Ph.D., učo 187769. Changed: 12/12/2007 16:34.
Abstract
Der Beitrag verweist auf die autochtone Leistung verschiedener Applikationen der E-Learning-Umgebung Moodle für einen wirksamen und attraktiven Unterricht des Kreativen Schreibens an Pädagogischen Fakultäten. Die Möglichkeiten des Moodle werden vor allem im Sinne einer Datenbank, der allgemeinen Zugänglichkeit und der strukturierten Bewertung der Texte ausgelotet.
Abstract (in Czech)
Příspěvek poukazuje na autochtonní přínos různých aplikací e-learningového prostředí moodle pro účinnou (a snad i atraktivní) výuku kreativního psaní. Moodle je zde využit především jako platforma pro sběr, neomezenou dostupnost a strukturované hodnocení textů.
Abstract (in English)
The paper inquires the specific contribution of the e-learning program Moodle for courses of creative writing for prospective teachers of German. It offers multiple possibilies concerning the text-corpuses, their overall availability, and evaluation.
PrintDisplayed: 24/4/2024 11:30