D 2007

Preparing to Use Portfolio Asessment in Integrated Classes

COLLINS, Rita Chalmers

Základní údaje

Originální název

Preparing to Use Portfolio Asessment in Integrated Classes

Název česky

Příprava k využívání portfolia v integrovaných třídách

Název anglicky

Preparing to Use Portfolio Asessment in Integrated Classes

Autoři

COLLINS, Rita Chalmers (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Portfolio v cizojazyčném vyučování, od s. 37 - 41, 5 s. 2007

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023084

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4480-7

Klíčová slova anglicky

disabilities; integrated classroom; authentic assessment

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2010 11:40, Dr. Rita Chalmers Collins

Anotace

V originále

As children with disabilities are placed in regular classrooms, teachers need appropriate methods of assessing learning in this integrated environment. Types of authentic assessment such as portfolios are found to be useful for learners of all abilities. Implementing authentic assessment in teacher-training programs will allow students to experience these methods and transfer them when they enter the field.

Anglicky

As children with disabilities are placed in regular classrooms, teachers need appropriate methods of assessing learning in this integrated environment. Types of authentic assessment such as portfolios are found to be useful for learners of all abilities. Implementing authentic assessment in teacher-training programs will allow students to experience these methods and transfer them when they enter the field.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání