2007
Kvalita života z pohledu dětí ze základních škol ve věku 8-15 let
NEUSAR, Aleš a Jiří MAREŠZákladní údaje
Originální název
Kvalita života z pohledu dětí ze základních škol ve věku 8-15 let
Název česky
Kvalita života z pohledu dětí ze základních škol ve věku 8-15 let
Název anglicky
Quality of life from the viewpoint of children aged 8 - 15
Autoři
NEUSAR, Aleš (203 Česká republika, garant) a Jiří MAREŠ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, J. Mareš a kol. (Eds.) Kvalita života u dětí a dospívajících II. od s. 139-158, 19 s. II. 2007
Nakladatel
MSD
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/07:00023269
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
9788073920081
Klíčová slova anglicky
Quality of life; children; quality of life concept; questionnaire
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 6. 2009 06:07, Mgr. Aleš Neusar
V originále
581 dětí ve věku 8-15 let vyplnilo dotazník, kde mělo v prvním úkolu napsat, jak by rozuměly titulku časopiseckého článku 'Kvalita života u dětí'. V druhém úkolu pak měly popsat špatný, normální a výborný život na příkladu života svých kamarádů a známých dětí. Reagovali jsme tak na nedostatek výzkumů, které se ptají samotných dětí, jak vidí kvalitu svých životů. Sonda ukazuje, jak děti popisují špatný, normální a výborný život, prezentuje rozdíly mezi mladšími a staršími dětmi a mezi pohlavími. Děti popisují normální či výborný život oproti špatnému životu nejčastěji následovně: dítě má (oba) rodiče; rodiče se o něj starají; jsou hodní; má dobré kamarády; rodina má dostatek peněz; dítěti jde dobře učení; dítě se dobře chová; má vše co potřebuje k životu; má relativní volnost v tom, co může dělat; sportuje. Konceptu 'kvalita života u dětí' (první úkol) mladší děti často nerozumí. Starší dětí (11 let a starší) mu ve většině případů rozumí bez problémů.
Anglicky
Our survey was completed by 581 children who were between 8 to 15 years old. They were asked to describe how they would understand the title of an article 'quality of children's life' in the first task. The second task was to describe poor, average and outstanding way of living of their friends and acquaintances. This survey was a reaction to the lack of research interested in how children themselves see the quality of their lives. Average or outstanding life is most commonly described (as opposite to poor life) by these categories: the child has (both) parents; parents take care of him/her; parents are nice; the family has enough money; the child is good at school; the child is well behaved; the child has everything necessary for its living; the child has relative freedom what to do; the child does a sport. Young children do not understand the concept of QOL (first task) quite often. Older children (11 and older) understand it without difficulty.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|