NUNVÁŘOVÁ, Svatava and Iva KUBÍČKOVÁ. Komunikace měst s občany (Town communications with citizens). In Nové trendy v marketingu. Trnava: Fakulty masmediálnej komunikácie, Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2007, p. 335-344. ISBN 978-80-8105-006-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikace měst s občany
Name (in English) Town communications with citizens
Authors NUNVÁŘOVÁ, Svatava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Iva KUBÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Trnava, Nové trendy v marketingu, p. 335-344, 10 pp. 2007.
Publisher Fakulty masmediálnej komunikácie, Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/07:00050889
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-8105-006-0
Keywords in English Informations; communications; comprehensibility; municipalities; budget; strategic management
Tags budget, Communications, Comprehensibility, Informations, Municipalities, strategic management
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 13/4/2012 13:12.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na možnosti srozumitelného sdělení výsledků, kterých obec při svém řízení a používání různých nástrojů dosahuje. V zájmu je nastínit možnosti komunikace obce se svými občany (a případně i dalšími zájmovými skupinami). Nejdříve jsou v příspěvku prezentovány akcenty komunikace veřejné správy s občany. Dále jsou prezentovány možnosti informování občanů o záměrech a možnostech rozvoje obce, prostřednictvím vybraných nástrojů (např. strategického plánu). Součástí příspěvku je také pojednání o tom, jak vybraná města informují své občany o svých záměrech prostřednictvím vlastních internetových stránek.
Abstract (in English)
The article is aimed to possibilities of understandable communication of results that municipalities acquire with managing and using of different tools. On behalf of it is to describe possible ways how municipalities should communicate with citizens or other members of special interest groups. Firstly accents of communication of public service with citizens are presented. And other options of enlightening citizens about communitie s goals and chances with help of chosen tools (e.g. strategic plan) are described too. In the article is as well the exposition of ways how concrete towns inform about their intentions via communitie s web sites.
PrintDisplayed: 20/7/2024 22:27