2006
Trénink pozornosti u dětí s poruchami chování
TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar a Viktor PACHOLÍKZákladní údaje
Originální název
Trénink pozornosti u dětí s poruchami chování
Název anglicky
Attention Training in Children with Behaviour Disorders
Autoři
TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí) a Viktor PACHOLÍK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
prvé. Banská Bystrica, Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie, od s. 124-128, 5 s. 2006
Nakladatel
Pedagogická fakulta UMB
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/06:00032894
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-8083-359-6
Klíčová slova anglicky
attention; behaviour disorders; ADHD; psychomotricity; juggling
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2011 12:41, Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou tréninku pozornosti u dětí s poruchami chování. Jedním ze symptomů této diagnózy je neschopnost udržet pozornost po delší dobu, roztěkanost a lehká unavitelnost. Jako vhodné aktivity pro trénink pozornosti u těchto jedinců proto nabízíme prožitkově zaměřené psychomotorické hry a cvičení a žonglování. Tyto aktivity mají pozitivní vliv na psychiku člověka, rozvíjí prostorovou orientaci, nervosvalovou koordinaci, zapojují obě mozkové hemisféry a nabízí tak mnoho adekvátních podnětů pro prodlužování doby koncentrace pozornosti.
Anglicky
The paper deals with questions of training of attention in children with behaviour disorders. Disability to keep attention for a longer time, discursiveness and getting tired easily represent a few symptoms of this diagnosis. Therefore, we offer psychomotor games and exercises and juggling as suitable activities for training the attention of these individuals. These activities have positive impact on the psyche of human beings, they develop spatial orientation, nerve - muscle coordination, they use both brain hemispheres and thus offer many adequate impulses for increasing the time of concentration of attention.