D 2006

Trénink pozornosti u dětí s poruchami chování

TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar a Viktor PACHOLÍK

Základní údaje

Originální název

Trénink pozornosti u dětí s poruchami chování

Název anglicky

Attention Training in Children with Behaviour Disorders

Autoři

TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí) a Viktor PACHOLÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

prvé. Banská Bystrica, Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie, od s. 124-128, 5 s. 2006

Nakladatel

Pedagogická fakulta UMB

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/06:00032894

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-8083-359-6

Klíčová slova anglicky

attention; behaviour disorders; ADHD; psychomotricity; juggling

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2011 12:41, Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou tréninku pozornosti u dětí s poruchami chování. Jedním ze symptomů této diagnózy je neschopnost udržet pozornost po delší dobu, roztěkanost a lehká unavitelnost. Jako vhodné aktivity pro trénink pozornosti u těchto jedinců proto nabízíme prožitkově zaměřené psychomotorické hry a cvičení a žonglování. Tyto aktivity mají pozitivní vliv na psychiku člověka, rozvíjí prostorovou orientaci, nervosvalovou koordinaci, zapojují obě mozkové hemisféry a nabízí tak mnoho adekvátních podnětů pro prodlužování doby koncentrace pozornosti.

Anglicky

The paper deals with questions of training of attention in children with behaviour disorders. Disability to keep attention for a longer time, discursiveness and getting tired easily represent a few symptoms of this diagnosis. Therefore, we offer psychomotor games and exercises and juggling as suitable activities for training the attention of these individuals. These activities have positive impact on the psyche of human beings, they develop spatial orientation, nerve - muscle coordination, they use both brain hemispheres and thus offer many adequate impulses for increasing the time of concentration of attention.