MUŽÍK, Vladislav a Leona MUŽÍKOVÁ. Physical Education and Health Education - International Comparison. In Health Education and Quality of Live. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2007, s. 1-5. ISBN 978-80-7040-993-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Physical Education and Health Education - International Comparison
Název česky Tělesná výchova a výchova ke zdraví - mezinárodní komparace
Autoři MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant) a Leona MUŽÍKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. České Budějovice, Health Education and Quality of Live, s. 1-5, 2007.
Nakladatel Jihočeská univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00023481
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7040-993-0
Klíčová slova anglicky primary education; curriculum; physical education; health education; healthy lifestyle
Štítky curriculum, health education, healthy lifestyle, Physical Education, primary education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 19. 5. 2008 18:00.
Anotace
This contribution focuses on primary education. The aim is to compare Czech and foreign approaches towards physical education and health education. The starting point is an international comparison of 35 coutries from all over the world. The content analysis of the comparative study shows that physical education and health education are confirmed in the curriculum among majority of countries, but there are different ideational alternatives. The most of the countries declare the physical education as "health oriented" and the health education becomes a part of physical education drafted this way. However, other countries define health education as an independent field of study as well as independent subject area. The curriculum conception of physical education and health education in the Czech Republic is in accord with modern foreign trends.
Anotace česky
Příspěvek je zaměřen na základní vzdělávání. Cílem je porovnat české a zahraniční přístupy k oborům tělesná výchova a výchova ke zdraví. Východiskem je mezinárodní komparace 35 zemí celého světa. Obsahová analýza komparativní studie ukazuje, že tělesná výchova a výchova ke zdraví jsou zakotveny v kurikulu většiny porovnávaných zemí, avšak v rozdílných koncepčních variantách. Většina zemí deklaruje tělesnou výchovu jako "zdravotně orientovanou" a s takto koncipovanou tělesnou výchovou propojuje výchovu ke zdraví. Některé země ale vymezují výchovu ke zdraví také jako samostatný vzdělávací obor a samostatný vyučovací předmět. Koncepční kurikulum tělesné výchovy a výchovy ke zdraví v České republice je v souladu s moderními zahraničními trendy.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 09:04