CHOVANEC, Jan. Focus on Form: Foregrounding Devices in Football Reporting. Discourse & Communication. SAGE Publications, 2008, roč. 2, č. 3, s. 219-242. ISSN 1750-4813. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/1750481308091908.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Focus on Form: Foregrounding Devices in Football Reporting
Název česky Focus on Form: Foregrounding Devices in Football Reporting
Autoři CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Discourse & Communication, SAGE Publications, 2008, 1750-4813.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00024612
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1177/1750481308091908
UT WoS 000272882100001
Klíčová slova česky novinové titulky; poetická funkce; rétorické prostředky; aktualizace; multimodalita; mediální diskurz; kritická analýza diskurzu; Euro 2004; homonymie; aliterace
Klíčová slova anglicky foregrounding; headlines; infotainment; media discourse; multimodality; poetic function; Euro 2004; homonymy; alliteration
Štítky foregrounding, headlines, infotainment, media discourse, multimodality, poetic function
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 29. 4. 2020 14:10.
Anotace
This article documents some foregrounding devices that the media use to attract readers' attention to linguistic forms, all identified in sports reports relating to the Euro 2004 Football Championship published in various British newspapers. A functional explanation is offered in terms of the poetic and interactive character of such devices and their role in simulating friendship and encouraging `bonding' between the writers and readers (phaticity). Their omnipresence in the British media is linked with structural characteristics of the English language, the readiness of the British to tolerate manipulation of linguistic forms, and the general trend towards `infotainment' in the media.
Anotace česky
Článek dokumentuje některé rétorické prostředky, jež se po používají k připoutání pozornosti čtenářů v denním tisku, a to na vzorku britského sportovního zpravodajství v angličtině v době fotbalového mistrovství Evropy Euro 2004. Dané prostředky jsou interpretovány v kontextu poetické funkce a jejich interaktivního potenciálu s ohledem na roli simulovat přátelskou atmosféru a přispívat k vytváření vazeb ('bonding') mezi žurnalisty a čtenáři. Existence těchto prostředků je vysvětlena s ohledem na strukturní charakter anglického jazyka, stejně jako kulturní připravenost publika přijímat takovou manipulaci lingvistických forem. Svou roli hraje rovněž trend k tzv. 'infotainmentu' v moderních médiích.
Návaznosti
GA405/07/0652, projekt VaVNázev: Integrace v jazycích - jazyky v integraci
Investor: Grantová agentura ČR, Integrace v jazycích - jazyky v integraci
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 22:08