2007
Non smoking is norm for 2 nd grade od primary school - stage II
ŽALOUDÍKOVÁ, Iva a Drahoslava HRUBÁZákladní údaje
Originální název
Non smoking is norm for 2 nd grade od primary school - stage II
Název česky
Normální je nekouřit pro 2. třídu ZŠ II. etapa
Autoři
ŽALOUDÍKOVÁ, Iva (203 Česká republika, garant) a Drahoslava HRUBÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, 2 nd conference School and Health 21, od s. 697-710, 14 s. 2007
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
30304 Public and environmental health
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023550
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-138-6
UT WoS
000264733100069
Klíčová slova česky
výchova k nekouření, primárně preventivní program, výchova ke zdraví, zdravý životní styl, závislosti, drogová prevence
Klíčová slova anglicky
smoking education; primary programme; drug prevention
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 13:02, Mgr. Dušan Kalášek
V originále
The project Non smoking is the norm was prepared for the second grade of primary school.It follows up the primary preventive programme for first grade realised last year. It refers to the methodology, aims, ways out and the content of the programme. As in the first volume, it offers worksheets for children, methodology for teachers and focuses on parent s co-operation. The effectivness of the programme was found out by an experiment with experimentak and control groups. The structured interview with children and questionnaire for parents were chosen for evaluation. The long-time intervention is necessary for decision to be non-smoker in the future. The programme will go on to see the changes in attitudes and behaviour to prefer health.
Česky
Projekt Normální je nekouřit pro 2.třídu ZŠ navazuje na II. etapu na primárně-preventivní program podpory zdraví, který proběhl loni v prvních třídách. Uvádí východiska, cíle, metodiku i obsah, nabízí pracovní listy pro děti a metodiku pro učitele a stejně jako v 1. etapě se zaměřujeme na spolupráci s rodiči. Účinnost byla zjišťována metodou experimentu s intervenovanou a kontrolní skupinou. Pro ověření postojů a chování dětí bylo využito metody individuálního strukturovaného rozhovoru pro děti a dotazník pro rodiče. Pro rozhodnutí dětí stát se v budoucnu nekuřákem je nutná dlouhodobá intervence. Proto program bude pokračovat v dalších letech, abychom zjistili změny v nekuřáckých postojích a posun v chování vedoucím ke zdraví.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|