J 2007

Behavioural Branding- The Interdisciplinary Hilti Case

CAJTHAML, Martin, Hans Rudigger KAUFMANN a Michael MEIER

Základní údaje

Originální název

Behavioural Branding- The Interdisciplinary Hilti Case

Název česky

Behavioralní vytváření značky - interdisciplinární případ Hilti

Autoři

CAJTHAML, Martin, Hans Rudigger KAUFMANN a Michael MEIER

Vydání

International Journal of Management Cases, 2007

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

behavioural branding; HIlti; philosophy; management; identity; behaviour; value

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 15. 4. 2010 21:57, prof. Mgr. Martin Cajthaml, Ph.D.

Anotace

V originále

Agencies that are concerned with destination, corporation and product branding only recently discovered corporate identity and the subsequent behavioral aspects of brand management as a promising field of action. It is obvious that in a more and more ambiguous business environment, strong brands come into existence not only with excellent products or services but with a consistent, all-encompassing and differentiated presence that can be experienced by the customer. This paper illuminates the interdisciplinary conceptual roots of behavioural branding resulting from an academic-practitioner dialogue of three Liechtenstein institutions.

Česky

Tento článek osvětluje pojem behavioural branding z interdisciplinární perspektivy dialogu mezi filosofií managementem a pohledem praktika.