J 2007

Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios

STEHLÍK, Petr

Basic information

Original name

Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios

Name in Czech

Dodržování a porušováni zdvořilostního principu v reklamních textech

Name (in English)

Observance and violation of the politeness principles in the advertising texts

Authors

STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2007, 0231-7532

Other information

Language

Spanish

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/07:00033027

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

zdvořilostní principy; reklamní texty; pragmatika

Keywords in English

politeness principles; advertising text; pragmatics

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/3/2012 10:16, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Abstract

V originále

Este artículo se dedica al estudio de la observancia y la violación del principio de cortesía en los textos publicitarios espańoles. Después de seńalar algunos problemas en cuanto a la aplicación de dicho principio en la publicidad en general, se presta especial atención a dos fenómenos linguísticos concretos que influyen en el grado de cortesía del texto publicitario: el modo imperativo y las formas de tratamiento.

In Czech

Tento článek se zabývá zachováváním a porušováním principu zdvořilosti ve španělských reklamních textech. Po nastínění některých problémů spojených s aplikací zmíněného principu v oblasti reklamy obecně je věnována zvláštní pozornost dvěma konkrétním jazykovým jevům, jež ovlivňují míru zdvořilosti reklamního textu: rozkazovacímu způsobu a oslovení (tykání/vykání).