ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Petr KACHLÍK a Ilka VAĎUROVÁ. Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu rodičů-mezinárnodní projekt TIMSIS. In Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21 a 35. konference pro podporu zdraví dětí a mládeže. 1. vyd. Brno: MSD a PdF MU, 2007, s. 46-47, 48 s. ISBN 978-80-86633-98-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu rodičů-mezinárnodní projekt TIMSIS
Název česky Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu rodičů-mezinárnodní projekt TIMSIS
Název anglicky Questions about Education of Pupils Suffering from Chronic Disease or Another Grave Illness from the Parents Point of View: International Project TIMSIS
Autoři ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant), Petr KACHLÍK (203 Česká republika) a Ilka VAĎUROVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21 a 35. konference pro podporu zdraví dětí a mládeže, od s. 46-47, 48 s. 2007.
Nakladatel MSD a PdF MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00023712
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-86633-98-5
Klíčová slova anglicky children; parents; teachers; school; hospital; disease; questionnaire; help; TIMSIS; project
Štítky children, disease, help, hospital, parents, project, questionnaire, school, teachers, TIMSIS
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 28. 5. 2008 10:51.
Anotace
Dítě, trpící závažným či chronicky probíhajícím onemocněním, představuje nejen významný medicínský, ale též výchovný a pedagogický problém. Mezinárodní projekt TIMSIS mapuje názory a potřeby rodičů a pedagogů v několika evropských zemích pomocí dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že je velmi důležitá vhodná a správná informovanost rodičů o podstatě choroby dítěte, jejích komplikacích, terapii a řešení krizových stavů. Rodiče by měli též komunikovat s pedagogem, uvědomit ho o povaze onemocnění jejich dítěte, o možnostech integrace ve třídě, omezeních při výuce. Rodiče se setkali s vedlejšími účinky léků, s dopadem nemoci na psychiku dítěte a s ovlivněním každodenního života dítěte. Z pohledu rodičů je nejdůležitější osobou ve škole třídní učitel, který by měl rovněž mít o nemoci žáka nejvíce informací a v přiměřené míře informovat spolužáky.
Anotace anglicky
Child suffering from grave illnes or chronic disease presents both important medical and educational and pedagogical problem. International project TIMSIS maps parents and teachers opinions and needs in several European countries with the assistance of a questionnaire survey. The results show that as far as parents are concern, it is essential to be informed in the right way about the center of their childs disease, about its complications, therapy and resolving the critical stages. Parents should also communicate with teacher, let him know the disease details, options of integration in class, restrictions in lesssons. Parents have met the side effects of drugs, impact on their childs mind and everyday life influence. From the parents point of view, the most important person in school is a class-teacher, who should have had most information about the disease of all and tell the other pupils adequately.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 22. 5. 2024 09:19