k 2007

Práce ředitelů škol v kontextu současné reformy.

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Práce ředitelů škol v kontextu současné reformy.

Název česky

Práce ředitelů škol v kontextu současné reformy.

Název anglicky

Czech school head teachers in the context of the contemporary reform

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika)

Vydání

2007

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00024622

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

ředitel životní historie

Klíčová slova anglicky

hedteacher life history
Změněno: 23. 6. 2009 13:17, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je jedním z prvních výstupů výzkumného projektu Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha (GAČR, 406/07/0845). V textu se autoři zaměřují na to, jak se ředitelé škol snaží zvládat požadavky, které přináší školská reforma. Pozornost je věnována třem významným změnám: 1) zavedení školního vzdělávacího programu, 2) uložení povinnosti autoevaluace školy, 3) ustavení školských rad jako ústředního prvku systému místní správy škol. Příspěvek je zaměřen na to, jak s těmito požadavky ředitelé pracují, zejména pak jaké konkrétní strategie volí, s jakými problémy se potýkají, kde nalézají podporu a v čem naopak spatřují překážky. Autoři vycházejí z kvalitativní analýzy výpovědí ředitelů ZŠ a SŠ, a dále ze studia relevantních dokumentů a z expertních konzultací.

Anglicky

The paper is one of the first outputs of research project Czech School Head Teacher and their Personal and Professional Path Development (Czech Science Foundation, ref. n. 406/07/0845). The text deals with how there are the impacts of the contemporary school reform on the work of head teachers. The authors focus on the most important changes: 1) Curriculum reform 2) Concept of accountability 3) School Board.The article brings an insight into the real form that these changes have evoked in schools. The authors used the qualitative analyses of head teachers statements. This methods was supplemented other techniques as a study of documentary sources and an experts consultations.

Návaznosti

GA406/07/0845, projekt VaV
Název: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Grantová agentura ČR, Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha