D 2007

Úloha psychologie v rozvoji sociální kultury pedagogických pracovníků

SMÉKAL, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Úloha psychologie v rozvoji sociální kultury pedagogických pracovníků

Název anglicky

The role of psychology in educationalists' social culture development

Autoři

SMÉKAL, Vladimír (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vydání. Brno, Trendy v přípravě pedagogických pracovníků, s. 19-26, 2007

Nakladatel

Konvoj

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00023807

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-7302-133-7

Klíčová slova anglicky

social culture; social relationship; civic society; civility; social competence; special competence; emotional intelligence; educationalist

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 7. 2009 12:04, prof. PhDr. Vladimír Smékal, CSc.

Anotace

V originále

Studie se zabývá psychologickými aspekty rozvoje sociální kultury pedagogických pracovníků. Sociální kultura je zde chápána jako soubor postojů pedagogů, které jsou založeny na ideálu základní lidské slušnosti. Autor popisuje metody selfmanagementu, jimiž je možné tyto kompetence rozvíjet.

Anglicky

The study is devoted to psychological aspects of educationalists' social culture development. Social culture is considered here as a complex of educationalists' attitudes, which are based on the principle of common human decency. The author presents self-management methods, which help to develop these competences.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti