Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU)
PORTEŠOVÁ, Šárka a Lenka ŠAMÁNKOVÁ. Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU). In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. BRNO: MSD, s.r.o., 2007, s. 214 - 221, 7 s. ISBN 978-80-7392-004-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU) |
Název česky | Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU) |
Název anglicky | Identification of gifted children (gifted with learning disabilities) |
Autoři | PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant) a Lenka ŠAMÁNKOVÁ (203 Česká republika). |
Vydání | BRNO, Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky, od s. 214 - 221, 7 s. 2007. |
Nakladatel | MSD, s.r.o. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14230/07:00020888 |
Organizační jednotka | Fakulta sociálních studií |
ISBN | 978-80-7392-004-3 |
Klíčová slova anglicky | gifted |
Štítky | gifted |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D., učo 2024. Změněno: 26. 3. 2010 17:26. |
Anotace |
---|
Prezentovaná studie seznamuje čtenáře s problematikou tzv. dvakrát výjimečných dětí - tj. rozumově nadaných žáků s handicapem. Nejčastěji jde ve školním kontextu o spojení nadání se specifickou vývojovou poruchou učení. Příspěvek rovněž přináší syntézu základních pedagogických a pedagogicko-psychologických, empiricky ověřených, zahraničních postupů a opatření, jež jsou v edukační péči o tuto velmi specifickou populaci žáků, nejčastěji užívány a seznamuje čtenáře se situací v ČR. |
Anotace anglicky |
---|
The proposed study introduces the reader to the issue of the so called twice exceptional children i.e. intellectually gifted learners with a handicap. In the context of school, giftedness is most frequently combined with a specific learning disability. Moreover, the paper also presents a synthesis of empirically verified basic educational and educational psychological foreign procedures and measures, which are most used in educational care for this very specific population of learners, and it acquaints the reader with the situation in the Czech Republic |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/06/0676, projekt VaV | Název: Rozumově nadané děti s dyslexií |
Investor: Grantová agentura ČR, Rozumově nadané děti s dyslexií | |
MSM0021622406, záměr | Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 17:09