D 2007

Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému

BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému

Název česky

Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému

Název anglicky

Assessment and supportive diagnostics in school system

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, s. 61-72, 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023830

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-150-8

Klíčová slova česky

hodnocení výkonu žáka profil schopností psychologická medicínská diagnostika žáka pedagogická diagnostika

Klíčová slova anglicky

assessment evaluation verbal evaluation classification special education needs special education diagnostics special education support integrative/inclusive education abilities profile pupils portfolio self evaluation auto evaluation
Změněno: 31. 3. 2010 13:57, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Ve stati se zamýšlíme nad významem anglického pojmu assessment, který v sobě obsahuje jak oblast obecného a speciálního hodnocení výkonu žáka, tak charakteristiku a vytváření profilu schopností při přechodu z primárního do sekundárního stupně vzdělávání i oblast psychologické a medicínské diagnostiky a nad jeho aplikací na podmínky v Německu, kde se assessment používá ve speciálně pedagogické diagnostice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při určování jejich speciálně pedagogických potřeb podobně jako je tomu v České republice.

Anglicky

In this article, English expression assessment is discussed. It contains both evaluation of pupil and characteristics and creation of his profile when changing primary to secondary education. There is an example of Germany, where assessment is used in special education diagnostics of pupils with special education needs in a similar way like in the Czech Republic.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání