2007
Evropská dimenze ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů
JEDLIČKOVÁ, Helena, Barbara BAJD a Lenka HRADILOVÁ OGOREVCZákladní údaje
Originální název
Evropská dimenze ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů
Název česky
Evropská dimenze ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů
Název anglicky
European Dimension in the Education of Primary School Teachers.Action Research and Testing of Functional Models
Autoři
JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant), Barbara BAJD (705 Slovinsko) a Lenka HRADILOVÁ OGOREVC (203 Česká republika)
European Dimension in the Education of Primary School Teachers.Action Research.
European Dimension in the Education of Primary School Teachers.Action Research.
Vydání
1. vyd. Brno, Škola a zdraví 21. 3.konference. Sborník anotací, 58 s. 2007
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023844
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86633-98-5
Klíčová slova česky
Akční výzkum. Zkušenostní učení.kritické myšlení, reflexe, kompetence
Klíčová slova anglicky
Action research. experiential learning. critical thinking. reflection. personality development. teaching skills. skill of reflection. longitudinal research
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 23. 3. 2010 18:04, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
V originále
Evropa, jako prostor bez ekonomických bariér, předpokládá rovněž unii bez hranic kulturních a vzdělávacích. Akademickou mobilitu podporuje několik programů, např. CEEPUS a SOCRATES ERASMUS, umožňující nejen získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů a pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení. Danou problematikou se zabývá i společný výzkum, realizovaný na katedře biologie PdF Univerzity v Lublani (Slovinsko) a na katedře biologie PdF MU v Brně v projektu Biologie pro život a zdraví.
Anglicky
Europe as a space without economic borders is also intended to be the space without culture and educational barriers. Academic mobility is supported by a number of special programs, e.g. CEEPUS and SOCRATES-ERASMUS. These programs enable not just obtaining of new experiences and developing personal skills of students and teachers, but also a research centred on European dimension in education. During last years the new models of improving of education for 21st century (according to the White Book and the Green Book, witch emphasize the professionalization of the teachers preparation) are tested by action research at European universities. It is proving, that professionality of a teacher for a basic school must be based on range of competences, especially on the skill of reflection and critical thinking. This theme is also the subject of the common research, what is realized at the Department of Biology of the Faculty of Education, University of Ljubljana and at the Department of Biology of the Faculty of Education, Masaryk University Brno in the programe Biology for Life and Health.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|