ONDRÁŠKOVÁ, Karla. Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů. In MLČOCH, M. - HOMOLOVÁ, K. (eds.) Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2007, s. 154-158. ISBN 80-85783-72-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů
Název česky Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů
Název anglicky Pupils and Teachers in Reflexion of Verbal Contacts
Autoři ONDRÁŠKOVÁ, Karla (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Olomouc, MLČOCH, M. - HOMOLOVÁ, K. (eds.) Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole, od s. 154-158, 5 s. 2007.
Nakladatel Hanex
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00033325
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-85783-72-X
Klíčová slova anglicky friendship and authority - interpersonal function of language - dialogue - discussion.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Změněno: 26. 2. 2010 16:56.
Anotace
Přátelská atmosféra mezi žáky a učiteli je možná a také žádoucí. V kontaktech žáků s učiteli je třeba zachovávat určitý odstup, distanci, učitel musí mít autoritu. Přátelství a autorita se ve škole realizují především prostřednictvím jazyka. Interpersonální funkce jazyka, potřeba navazovat kontakt s jinými osobami je od prvních měsíců života hybnou silou osvojování si jazyka a spolu jazykem myšlení a poznávání . V období školní docházky není vždy potřeba jazykového kontaktu žáků s okolím zcela uspokojována. V příspěvku se postupně věnujeme skutečnostem podmiňujícím přátelství žáků a učitelů z hlediska lingvistického. Za nejlepší možnost projevu opravdového přátelství považujeme rozhovor. Vyšší formou rozhovoru je diskuse jako společné hledání pravdy.
Anotace anglicky
A friendly atmosphere between students and teachers is posible and also desirable. In the contacts between students and teachers it is necessary to adhere particular distance, the teacher has to have some authority. Friendship and authority are mostly realized by means of the of the language at school. The interpersonal function of the language and the need of arranging contacts with other people is the motive power acquiring the language since the first months of the human life , and together it is the language of cognitation and cognition. During the school attendance the need of the lingual contact between the students and the surroundings is not allways fully satisfied. In the report we progresively attemp to the fact that undermined the friendship between students and teachers from the linguistic aspect. We consider the dialogue to be the best manifestation of the real friendship, The higher form of the dialogue is the discussion as a common searching for the truth.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 14:39