2006
Profesní sebepojetí českých novinářů
VOLEK, JaromírZákladní údaje
Originální název
Profesní sebepojetí českých novinářů
Název anglicky
PROFESSIONAL SELF-PROJECTION OF THE CZECH
Autoři
VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant)
Vydání
Mezinárodní konference. Masmédia v interdisciplinárnom výskume, 2006
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/06:00024677
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
media journalists professionalization research self image
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 17. 6. 2009 10:20, PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
V originále
Předložená stať vychází z výzkumu českých novinářů provedeného v letech 2003-2004 a pokouší se načrtnout základní kontury jejich profesního sebepojetí. Výzkum naznačuje, že vedle tzv. tradičních profesně-hodnotových typů, které odborná literatura rozlišuje (vychovatelský, advokátní a neutrální), objevuje se českých podmínkách ještě přístup akcentující výrazně kariérově-pragmatické pojetí novinářské role. Povolání novináře je zde chápáno nejen jako prostředek individuálního profesního růstu, ale i jako výtah k individuální kariéře, a to nejen v rámci žurnalistického profese.
Anglicky
The article is based upon a survey of Czech journalists performed between the years 2003 and 2004 and its aim is to trace the basic shape of their professional self-projection. The results suggest that along with traditional approaches of the journalistic profession (the educational, advocate/adversarial and neutral/objective types of journalists), there is a subgroup stressing a distinctive career/pragmatic approach to the role of journalist. Journalism is understood as a tool for individual development, as a fast track towards an individual career (not only within the journalistic profession) by this subgroup.
Návaznosti
GA403/02/0136, projekt VaV |
|