PORTEŠOVÁ, Šárka, Marie BUDÍKOVÁ a Helena KOUTKOVÁ. Postoje českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků. Psychologia a patopsychologia dieťaťa. Bratislava, 2008, roč. 42, č. 3, s. 229-251, 22 s. ISSN 0555-5574.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoje českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků
Název česky Postoje českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků
Název anglicky Attitudes of Czech teachers to education of intellectually gifted pupils
Autoři PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant), Marie BUDÍKOVÁ (203 Česká republika) a Helena KOUTKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Psychologia a patopsychologia dieťaťa, Bratislava, 2008, 0555-5574.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00024679
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky gifted teachers attitudes to giftedness
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D., učo 2024. Změněno: 26. 3. 2008 18:14.
Anotace
Výzkum postojů pedagogů k problematice nadání a k otázkám vzdělávání mimořádně nadaných žáků je v České republice nový. Příspěvek mapuje důležité determinanty vzniku těchto postojů jak u pedagogů prvního i druhého stupně ZŠ. Výzkum se zabývá zejména otázkou, jakou roli hraje při utváření těchto postojů proměnná, jež bývá v zahraničních výzkumech označena jako kontakt s nadáním a jak tato proměnná ovlivňuje postoj k devíti vybraným kategoriím, vytvořeným analýzou Škály postojů k nadání (Attitudes Toward Giftedness Scale), autorů Gagné a Nadeau (1985). Výzkum přináší některé další otázky, kterým se chceme věnovat v následujících výzkumech.
Anotace anglicky
The present study explored teachers attitudes toward the gifted and gifted education. Specifically, we examined whether teachers tailor their responses about attitudes toward the Gifted. In addition, we examined several potential predictors of attitudes toward the gifted: training or experience in gifted education, training or experience in special education, and self-perceptions as gifted.
Návaznosti
GA406/06/0676, projekt VaVNázev: Rozumově nadané děti s dyslexií
Investor: Grantová agentura ČR, Rozumově nadané děti s dyslexií
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 08:20