VOLEK, Jaromír. Prezidentská volba v českých médiích jako ritualizované melodrama. In Médiá, spoločnosť a mediálna fikcia. Vedecká konferencia s medzinárodnou účastiou. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Prezidentská volba v českých médiích jako ritualizované melodrama
Název anglicky The presidential election as a ritualized melodrama
Autoři VOLEK, Jaromír.
Vydání Médiá, spoločnosť a mediálna fikcia. Vedecká konferencia s medzinárodnou účastiou, 2008.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky media, election, ritual, melodrama, media event
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 12. 4. 2008 20:35.
Anotace
Text se zabývá mediální prezentací poslední prezidentské volby v České republice. Autor analyzuje komunikační strategie, které média použila v předvolební kampani a využívá přitom teorii mediální události, rituálový komunikační model a koncept mýdlové opery jako modelové melodramatické narativní struktury. Za pomoci těchto teorií prokazuje, že česká prezidentská kampaň měla melodramaticko-rituální povahu, prostřednictvím které média de facto simulovala atraktivitu přímé prezidentské volby, která doposud nebyla v české republice zavedena.
Anotace anglicky
The article analyses media coverage of the last presidential election campaign in the Czech republic. Author shows that media presentation of this presidential campaign had ritualistic and melodramatic character. He suggest that this type of of election coverage extremely increased attractiveness of this ritual and has tried to legitimize direct lection model which hasn t codified in the Czech republic.
VytisknoutZobrazeno: 23. 8. 2024 20:02