NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Vendula SOBĚSLAVSKÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ and Jana ZERZOVÁ. CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy (CPV Videostudy of English: Data Collection and Planned Analyses). Orbis scholae. 2008, vol. 2, No 1, p. 73-91. ISSN 1802-4637.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy
Name (in English) CPV Videostudy of English: Data Collection and Planned Analyses
Authors NAJVAR, Petr (203 Czech Republic, guarantor), Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic), Vendula SOBĚSLAVSKÁ (203 Czech Republic), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Czech Republic), Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic) and Jana ZERZOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Orbis scholae, 2008, 1802-4637.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00025872
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English video study; foreign language teaching; instruction research; time dimension of instruction; content dimension of instruction
Tags content dimension of instruction, foreign language teaching, instruction research, time dimension of instruction, video study
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 2/6/2009 15:22.
Abstract
V příspěvku je představen metodologický postup CPV videostudie anglického jazyka, kterou realizuje Centrum pedagogického výzkumu PdF MU. CPV videostudie anglického jazyka navazuje na CPV videostudii fyziky a CPV videostudii zeměpisu a probíhá současně s CPV videostudií tělesné výchovy. V průběhu školního roku 2006/07 byly standardizovaným postupem pořízeny videozáznamy 79 vyučovacích hodin v předmětu anglický jazyk v 7. a 8. ročnících základních škol. Příspěvek rovněž představuje vybrané analýzy, jež budou provedeny v průběhu let 2008 až 2010 (časové zastoupení organizačních forem výuky, fází výuky, používání didaktických prostředků a médií ve výuce, práce s reáliemi, příležitosti k osvojování jazykových dovedností a strategií učení).
Abstract (in English)
The paper introduces the methodological procedure of the CPV video study of English that is being realised by the Educational Research Centre (CPV) of the Faculty of Education, Masaryk University. 79 lessons of English have been video recorded as taught in the 7th and 8th grades of Czech basic schools during the 2006/07 school year. The obtained data are being analysed, based on various general didactic and subject specific indices (temporal quantification of individual modes of organisation and lesson phases, use of the mother tongue, focus on individual language skills, etc.).
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 1/5/2024 22:30