VOLEK, Jaromír. Quality press and (or) economic success? Professional attitudes of Czech editors to the commercialization of press. In International Media and Communication Conference: 1st Polish - Czech and Slovak Forum on Political and Communication Sciences.University of Wroclaw, Poland. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Quality press and (or) economic success? Professional attitudes of Czech editors to the commercialization of press.
Název česky Seriózní tisk a (nebo) eonomický úspěch: profesní postoje editorů českých deníků k procesu komenrcionalizace
Název anglicky Quality press and (or) economic success? Professional attitudes of Czech editors to the commercialization of press.
Autoři VOLEK, Jaromír.
Vydání International Media and Communication Conference: 1st Polish - Czech and Slovak Forum on Political and Communication Sciences.University of Wroclaw, Poland. 2008.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky quality press, editors, tabloids, research
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 31. 3. 2011 22:02.
Anotace
Czech newspaper editors still face a persistent dilemma after the transformation of the Czech media system at the end of the last century. While they have professional aspirations to offer society quality public service, they are confronted with a significantly accelerated process of commercialization in the entire media sector. Today Czech editors are forced to balance these two requirements, to make a good compromise. Coping with this process is not easy for many of them. The presented paper is based upon the research project - Czech newspaper editors which was undertaken between June-August 2007. The main objective of this study was to show how Czech newspapers changed their editorial strategy after the collapse of the former media system in the 1990s and to what extent they have adapted to the pressure of economic rationalization and the commercialization of the media sector. The second objective was to describe criteria that editors instinctively use to evaluate what readers want to consume.
Návaznosti
GA403/02/0136, projekt VaVNázev: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
Investor: Grantová agentura ČR, Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:52