2008
Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů
POKORNÁ, Andrea a Dana KRETHOVÁZákladní údaje
Originální název
Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů
Název česky
Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů
Název anglicky
The supervision f the clinical practice of nursing students - the opinions and experience of students
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Sborník 2. Mezinárodní konference ošetřovatelství Pracovníků vzdělávajících nelékařské zdravotnické povolání, od s. 38-42, 5 s. 2008
Nakladatel
NCO NZO
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-80-7013-469-6
Klíčová slova česky
supervize, studenti, klinická praxe,
Klíčová slova anglicky
supervision;students; clinical practice.
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2009 11:31, prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.
V originále
Odborná ošetřovatelská praxe je nedílnou součástí pregraduální profesní přípravy v nelékařských zdravotnických profesích. V průběhu prktické výuky na klinických pracovištích se studenti seznamují se zcela novým prostředím v němž se musí nejprve zorientovat, ale zároveň již mají být schopni poskytovat péči osobám, které ji pptřebují. Proces adaptace v průběhu praktické výuky významně ovlivňuje zařazení supervizních setkání. Příspěvek je zaměřen na zhodnocení přínosu supervizních setkání a vedení supervize odborné ošetřovatelské praxe v rámci kvalifikační pregraduální přípravy ve studijním oboru všeobecná sestra. popisuje průběh a zajištění supervize prakrické výuky. identifikuje nejvýznamnější aspekty supervize a její přínos pro studenty i vyučující se zřetelem na výsledný pozitivní přínos ovlivňující kvalitu ošetřovatelské péče poskatované v rámci praktické výuky.
Anglicky
The clinical practice is inseparable part of pregradual professional education in paramedical studies. During the practical training are students introduced with a lot of new things and the must be able to try to render care to the patients concurrently. The process of adaptation is very well influenced by the supervision meetings. there are identified the most important aspects of the supervision. The benefit for students and for teachers concerning the influence on the quality of nursing care during the practical training.