D 2008

Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů

POKORNÁ, Andrea a Dana KRETHOVÁ

Základní údaje

Originální název

Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů

Název česky

Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů

Název anglicky

The supervision f the clinical practice of nursing students - the opinions and experience of students

Vydání

1. vyd. Brno, Sborník 2. Mezinárodní konference ošetřovatelství Pracovníků vzdělávajících nelékařské zdravotnické povolání, od s. 38-42, 5 s. 2008

Nakladatel

NCO NZO

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

30000 3. Medical and Health Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-80-7013-469-6

Klíčová slova česky

supervize, studenti, klinická praxe,

Klíčová slova anglicky

supervision;students; clinical practice.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2009 11:31, prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.

Anotace

V originále

Odborná ošetřovatelská praxe je nedílnou součástí pregraduální profesní přípravy v nelékařských zdravotnických profesích. V průběhu prktické výuky na klinických pracovištích se studenti seznamují se zcela novým prostředím v němž se musí nejprve zorientovat, ale zároveň již mají být schopni poskytovat péči osobám, které ji pptřebují. Proces adaptace v průběhu praktické výuky významně ovlivňuje zařazení supervizních setkání. Příspěvek je zaměřen na zhodnocení přínosu supervizních setkání a vedení supervize odborné ošetřovatelské praxe v rámci kvalifikační pregraduální přípravy ve studijním oboru všeobecná sestra. popisuje průběh a zajištění supervize prakrické výuky. identifikuje nejvýznamnější aspekty supervize a její přínos pro studenty i vyučující se zřetelem na výsledný pozitivní přínos ovlivňující kvalitu ošetřovatelské péče poskatované v rámci praktické výuky.

Anglicky

The clinical practice is inseparable part of pregradual professional education in paramedical studies. During the practical training are students introduced with a lot of new things and the must be able to try to render care to the patients concurrently. The process of adaptation is very well influenced by the supervision meetings. there are identified the most important aspects of the supervision. The benefit for students and for teachers concerning the influence on the quality of nursing care during the practical training.