Aktuelle Trends in der Ausbildung der Fremdsprachenlehrer und -lehrerinnen
JANÍKOVÁ, Věra. Aktuelle Trends in der Ausbildung der Fremdsprachenlehrer und -lehrerinnen. In Lehrer/-innenbildung in Europa. 1. vyd. Wien: LIT Verlag, 2008, s. 119-125. ISBN 978-3-8258-1274-4. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Aktuelle Trends in der Ausbildung der Fremdsprachenlehrer und -lehrerinnen |
Název česky | Aktuální trendy ve vzděůávání učitelů cizích jazyků. |
Název anglicky | Latest Trends in FL Teachers` Training |
Autoři | JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant). |
Vydání | 1. vyd. Wien, Lehrer/-innenbildung in Europa, od s. 119-125, 7 s. 2008. |
Nakladatel | LIT Verlag |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Rakousko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/08:00025949 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-3-8258-1274-4 |
Klíčová slova česky | učení a vyučování cizího jazyka; aktuální trendy; příprava učitelů cizích jazyků |
Klíčová slova anglicky | Teaching and learning of foreign languages; latest trends; training of teacher |
Štítky | latest trends, training of teacher |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 4. 6. 2009 21:22. |
Anotace |
---|
Lehren und Lernen fremder Sprachen bieten heute ein ganz anderes Bild als früher. Die neuen Herausforderungen für Fremdsprachenunterricht liegen in den politischen und gesellschaftlichen Veränderungen in Europa sowie in weiter zunehmenden Verflechtungen von wirtschaftlichen und kulturelen Lebensräumen. Sie sind ebenfalls eng mit den neuen Erkenntnissen der Bezugswissenschaften der Fremdsprachendidaktik verbunden. Im Beitrag werden die Prinzipien, Methoden und Tendenzen dargestellt, die die jüngsten Entwicklungen im Fremdsprachenlehren und Fremdsprachenlernen widerspiegeln. Die Frage nach dem Praxisbezug wird dadurch beantwortet, dass ein Überblick zu aktuellen und unentbehrlichen Themenbereichen des fremdsprachendidaktischen Curriculums in der universitären Ausbildung der FremdsprachenlehrerInnen geboten wird. |
Anotace česky |
---|
Učení a vyučování cizích jazyků se v mnoha aspektech liší od nedávné minulosti. Nové požadavky kladené na současnou cizojazyčnou výuku spočívají v politických a společenských změnách v Evropě, stejně jako v těsnějším propojení hospodářských, kulturních i privátních sférách. Tuto výuku rovněž ovlivňují nejnovější poznatky didaktiky cizích jazyků a jejích příbuzných disciplín. V příspěvku jsou nastíněny principy, metody a tendence, které se nejvýrazněji odráží v procesu učení a vyučování cizích jazyků a nabídnuta skica moderního lingvodidaktického kurikula ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů cizích jazyků. |
Anotace anglicky |
---|
Teaching and learning of foreign languages are a completely different sight than some years ago. New challenges for FLT involve the political and social changes in Europe as well as the increasingly tight network of economy, culture and living. They are also closely connected with the latest knowledge of disciplines related to the FLT methodology. The paper discusses the principles, methods and tendencies which mirror the latest developments in FL teaching and learning. The paper relates to practical experience by giving an outline of topical and indispensable areas of the FLT-methodology curriculum in the university training of FL teachers. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 19:45