HORÁKOVÁ, Jana a Demers LOUIS-PHILIPPE. Anthropocentrism and the Staging of Robots. In ADAMS, Randy, Steve GIBSON a Stefan MÜLLER ARISONA. Transdisciplinary Digital Art. Sound, Vision and the new Screen, Vol.7. Zürich Switzerland, Victoria, BC, Canada: Springer Berlin Heideberg. s. 434-450. Communication in Computer and Information Science. ISBN 978-3-540-79485-1. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Anthropocentrism and the Staging of Robots
Název česky Antropocentrismus a scénování robotů
Autoři HORÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Demers LOUIS-PHILIPPE (124 Kanada).
Vydání Zürich Switzerland, Victoria, BC, Canada, Transdisciplinary Digital Art. Sound, Vision and the new Screen, Vol.7, od s. 434-450, 17 s. Communication in Computer and Information Science, 2008.
Nakladatel Springer Berlin Heideberg
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00025995
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-540-79485-1
UT WoS 000259582500034
Klíčová slova anglicky Robotic art; kinetic art; acting; puppetry; artificial intelligence; artificial life; theatre; stage; semiotic; ontology.
Štítky acting, Artificial Intelligence, artificial life, kinetic art, ontology., puppetry, Robotic art, Semiotic, stage, Theatre
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D., učo 14870. Změněno: 19. 6. 2009 11:28.
Anotace
By investigating the representations of the human throughout history of the robots, we analyze robotic performances from a theatrical audience pragmatic point of view. Hence, this interpretation of robots as performers, or staged robots, involves an act of suspension of disbelief as a first and constitutive condition of theatrical reality. As an early analysis of robotic performances and robots as performers, this paper focuses on the notions of anthropomorphism and anthropopathy.
Anotace česky
Prostřednictvím výzkumu reprezentace člověka v historii robotů zkoumáme robotická performance z pohledu divadelního. Naše interpretace robotů jako performerů, nebo scénovaných robotů, zahrnuje akt potlačené nedůvěry jako první a základní předpoklad divadelní reality. Příspěvek se zaměřuje na fenomény antropomorfismu a anthropopatismu.
Návaznosti
LC544, projekt VaVNázev: Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 09:48