2007
Management of Large-Scale Development of E-learning at Masaryk University
BRANDEJS, Michal a Jitka BRANDEJSOVÁZákladní údaje
Originální název
Management of Large-Scale Development of E-learning at Masaryk University
Název česky
Strategické řízení rozvoje e-learningu v prostředí velké univerzity
Autoři
BRANDEJS, Michal (203 Česká republika, garant) a Jitka BRANDEJSOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Košice, ICETA 2007 Conference Proceedings, od s. 513-517, 5 s. 2007
Nakladatel
elfa s.r.o.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/07:00033529
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-80-8086-061-5
Klíčová slova anglicky
Blended e-learning; Rapid e-learning; E-learning; Digitalisation; Distance education;ICT; Information system; Multimedia; Portal; University; Learning managament system; World Wide Web; Internet; Services; Interactive objects
Štítky
Změněno: 31. 3. 2010 11:41, Mgr. Ľuboš Lunter
V originále
For Masaryk University, which houses nine faculties attended by more than thirty-eight thousand students, e-learning currently represents an indispensable teaching tool. However, designing e-learning applications covering most fields and specializations as well as preparing the conditions in which these will represent an asset rather than a hindrance even for IT laymen is by no means an easy task to solve. The major factor affecting the form the e-learning applications had in the past was a group of devoted developers whose products were of limited coverage as regards the number of students using these. While this small-scale development may work for a small school, a large university requires that a more sophisticated infrastructure in terms of technology, methodology, and personnel be deployed. Masaryk University has given rise to new and unique projects that have proved fruitful and that can be put into operation in both small and large universities.
Česky
Rozvoj elearningu na velké škole, která má devět fakult a 38 000 studentů je velmi důležitým nástrojem pro kvalitu výuky. Není však triviální záležitostí vytvořit takové podmínky, aby elektronická podpora výuky zasáhla pokud možno všechny obory a programy, aby se na zkvalitnění výuky podílela i starší nebo méně IT gramotná generace. E-learning byl dřívedo jisté míry v rukou inovátorů a výsledky jejich práce pak zasáhla jen menší cílovou skupinu studentů. V prostředí malé školy může být tento stav zcela vyhovující, avšak v prostředí velké univerzity je potřebné vytvořit mnohem sofistikovanější technickou, personální a metodickou infrastrukturu, aby mohla být elektronická výuka rozvíjena plošně. Na Masarykově univerzitě se rozvinuly unikátní projekty, které přinesli a přinášejí ovoce a jsou uplatnitelné jak v prostředí malé, tak v prostředí velké univerzity.
Návaznosti
LA 168, projekt VaV |
|