TOMEŠ, Zdeněk. European Railway Restructuring - Britain, Germany, France. In Towards more competitive European rail system. Žilina: EURNEX - ŽEL 2008. s. 214-219. ISBN 978-80-8070-853-5. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název European Railway Restructuring - Britain, Germany, France
Název česky Evrospká železniční restrukturalizace - Británie, Francie, Německo
Název anglicky European Railway Restructuring - Britain, Germany, France
Autoři TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant).
Vydání Žilina, Towards more competitive European rail system, od s. 214-219, 6 s. 2008.
Nakladatel EURNEX - ŽEL 2008
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/08:00024770
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-8070-853-5
Klíčová slova anglicky unbundling; transport policy; production function
Štítky Production function, transport policy, unbundling
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D., učo 18415. Změněno: 8. 6. 2009 15:46.
Anotace
The paper analyses the process of railways restructuring in Europe. As model countries have been chosen Britain, Germany and France. These countries have been following the same directives of EC, but they differ substantially in the energy, details and impacts of reforms. Britain has been an early and dedicated reformer and after completing vertical unbundling continued with complete division and privatization of the industry. Germany retained the institutional integrity and put an emphasis on the regional competition. France, despite completed vertical unbundling, has shown little effort in the introduction of real competition.
Anotace anglicky
The paper analyses the process of railways restructuring in Europe. As model countries have been chosen Britain, Germany and France. These countries have been following the same directives of EC, but they differ substantially in the energy, details and impacts of reforms. Britain has been an early and dedicated reformer and after completing vertical unbundling continued with complete division and privatization of the industry. Germany retained the institutional integrity and put an emphasis on the regional competition. France, despite completed vertical unbundling, has shown little effort in the introduction of real competition.
Návaznosti
GA402/08/1438, projekt VaVNázev: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Investor: Grantová agentura ČR, Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 01:10