DRÁŠIL, Pavel a Tomáš PITNER. Web 2.0 jako groupware pro podporu výuky. In SCO 2008. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 49-54. ISBN 978-80-210-4613-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Web 2.0 jako groupware pro podporu výuky
Název anglicky Web 2.0 as a groupware for education
Autoři DRÁŠIL, Pavel (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, SCO 2008, od s. 49-54, 6 s. 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/08:00024209
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-210-4613-9
Klíčová slova anglicky Universal access; Inclusive universal access; CSCW; Groupware; Web 2.0
Štítky CSCW, Groupware, Inclusive universal access, Universal access, Web 2.0
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Drášil, Ph.D., učo 39305. Změněno: 4. 7. 2008 13:27.
Anotace
Cílem příspěvku je ukázat konkrétní možnosti, jak v soudobé výuce orientované na studenta použít služby volně dostupné na webu. Tyto služby mají charakter systémů pro podporu spolupráce (groupware), které bylo možné využít jak při konstruktivistické a konektivistické výuce, tak v přístupech orientovaných na člověka. Většímu rozšíření bránila vyšší vstupní bariéra, daná složitostí správy i obsluhy a většinou i vysokou cenou či systémovými nároky. Současné Web 2.0 služby většinu z uvedených nevýhod nemají a použijí-li se vhodné scénáře jejich nasazení ve výuce, dostáváme do rukou flexibilní a vysoce kvalitní elektronickou podporu soudobých výukových metod.
Anotace anglicky
The paper focuses on current Web 2.0 services providing certain groupware functionality and their applications in learning based on Inclusive Universal Access. It tries to summarize the advantages and issues we face when trying to use and integrate the services.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 16:52