J 2008

K dimenzím komunikačního pole: Galerijní animace jako výtvarná akce

SVÁTKOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

K dimenzím komunikačního pole: Galerijní animace jako výtvarná akce

Název anglicky

Towards the dimensions of communication field: Gallery animation as performance art

Autoři

SVÁTKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant)

Vydání

Pedagogická orientace, Brno, ČPdS, 2008, 1211-4669

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00033602

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

gallery animation; gallery and museum education; art education; accompanying programs; intermediation of art; commnunication field; performance art; artwork interpretation; interpretation framework
Změněno: 2. 7. 2009 11:06, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Výzkum k disertační práci K dimenzím komunikačního pole: GALERIJNÍ ANIMACE JAKO VÝTVARNÁ AKCE je motivován potřebou vyplnit mezeru v situaci teorie a praxe současné české galerijní pedagogiky a navázat na výtvarné přístupy k vedení galerijní animace. Centrální otázka výzkumu zní: Jaké faktory charakterizují průběh galerijní animace? Kdy je galerijní animace funkční? Výzkum hledá odpověď prostřednictvím sledování galerijní animace z hlediska její interakčnosti a její procesuality. Výzkum je založen na 3 základních konceptech: 1. Struktura klíčů k interpretaci výtvarného díla, alternativy zprostředkování umění reagující na proměnu interpretačního rámce artefaktu v současné vizuální teorii. 2. Struktura faktorů galerijní animace v České republice, Slovensku, Rakousku a Francii. 3. Linie přístupů v současné galerijní animaci, typologie animátorů.

Anglicky

Research of the dissertation Towards dimensions of communication field: GALLERY ANIMATION AS PERFORMANCE ART is motivated by the need to fill the gap in theory and practice of the contemporary gallery education and to follow the art approaches to the gallery animation. The key research question is: Which factors characterize course of the gallery animation? When is the gallery animation functional? Research seeks the answer via monitoring of the gallery animation from the perspective of its interactivity and its procedure. Research is based on three fundamental concepts: 1. Structure of art interpretation keys, alternatives of artwork interpretation and intermediation of art, taking transformation of interpretation framework in the contemporary visual theory into account, 2. Structure of gallery animation factors in the Czech Republic, Slovakia, Austria, and France, 3. Line of approaches to the gallery animation, a typology of animators.