C 2008

Gift for Mathematics and care of the talents

BLAŽKOVÁ, Růžena, Irena SYTAŘOVÁ a Milena VAŇUROVÁ

Základní údaje

Originální název

Gift for Mathematics and care of the talents

Název česky

Matematické nadání a péče o talenty

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant), Irena SYTAŘOVÁ (203 Česká republika) a Milena VAŇUROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

první. Brno, Education and talent 1, od s. 48 - 60, 13 s. Výzkumné zprávy, číslo 2, 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026204

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-033-3

Klíčová slova česky

vzdělávání; talentované děti; výuka matematiky

Klíčová slova anglicky

education;talented pupils; teaching of mathematics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2010 13:44, RNDr. Milena Vaňurová, CSc.

Anotace

V originále

The part contains characteristics and abililities of mathematically gifted children in basic school. It indicates problems joined with preparation of future teachers to find out and develop mathematically talented pupils.

Česky

V příspěvku nabízíme v teoretické rovině stručnou charakteristiku nadaného žáka, problematiku jeho identifikace, vazby v rodině, spolupráci se školou i odbornými pracovišti. Dále uvádíme postup a zpracování výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké procento nadaných žáků v matematice se vyskytuje na 1. a 2. stupni základních škol a odhalit, jakým způsobem pracují učitelé s matematicky nadanými žáky. Příspěvkem jsme chtěli nastínit složitost problematiky péče o talentované žáky v matematice, kteří nejsou zařazeni ve speciálních školách.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání