D 2007

Vývoj nadání z pohledu nadaných dětí a jejich rodičů: Vícepřípadová studie

MUDRÁK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Vývoj nadání z pohledu nadaných dětí a jejich rodičů: Vícepřípadová studie

Název anglicky

Development of giftedness from the point of view of children and their parents: Multicase study

Autoři

MUDRÁK, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Sociální procesy a osobnost 2007, od s. 312-320, 9 s. 2007

Nakladatel

Psychologický ústav FF MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/07:00033767

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7392-016-6

Klíčová slova anglicky

achievement; giftedness; abilities; motivation; case study
Změněno: 25. 3. 2010 15:20, Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku je prezentována vícepřípadová studie vycházející z rozhovorů s nadanými dětmi a jejich rodiči. Cílem je získat vhled do subjektivních důvodů dětí vyvíjet úsilí a motivace jejich rodičů poskytovat jim podporu v dané oblasti. Diskutován je především na význam percepce vlastních schopností u dětí a toho, jak jejich schopnosti vnímají rodiče.

Anglicky

In our article, we present a multi-case study based on analysis of interviews with gifted children and their parents. The main goal is to discuss children's subjective reasons to exert effort and motivation of their parents to support their development in respective fields. We focus on the meaning of self-perception of abilities (respective parental perceptions of their abilities) in the development. We consider the origin of the self-perceptions and their possible impact on the achievement development of the children.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti