k 2008

Podpora prosociálnosti ve školním prostředí

PROKOPOVÁ, Alice a Jitka REISSMANNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Podpora prosociálnosti ve školním prostředí

Název česky

Podpora prosociálnosti ve školním prostředí

Název anglicky

Promoting Helping Behavior in School

Autoři

PROKOPOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant) a Jitka REISSMANNOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podporu zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století, 2008

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026342

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Helping Behavior; The Factors of Moral Development; Promoting Helping Behavior
Změněno: 3. 9. 2008 09:12, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je zaměřen na prosociálnost dětí a dospívajících v kontextu školy. Jedním z předpokladů budování zdravého společenství dětí ve škole je určitá míra jejich schopnosti a ochoty pomoci druhému "jen tak", tj. bez anticipace odměny. K rozvoji prosociálnosti lze ve škole přispět jak intencionálně (cílenými aktivitami), tak i neintencionálně (vytvářením facilitujícího prostředí); obojí předpokládá od aktérů základní znalosti teoretických východisek, např. motivačních zdrojů osobní morálky, psychologických souvislostí morálního vývoje, vnějších a vnitřních faktorů rozvoje prosociálního chování dětí apod.

Anglicky

The contribution is focused to prosociable behaviour of kids and teenagers in a school context. Schoolchildren and teenagers should be able to some extent to help others without anticipating any reward. To promote prosociable behaviour is possible use of intentional and also non-intentional methods and ways by targeted activities and creating facilitating atmosphere. For both ways teachers need to know theoretical resources, for example motivations for personal advancements, psychological context of moral evolution etc.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století