2008
Podpora prosociálnosti ve školním prostředí
PROKOPOVÁ, Alice a Jitka REISSMANNOVÁZákladní údaje
Originální název
Podpora prosociálnosti ve školním prostředí
Název česky
Podpora prosociálnosti ve školním prostředí
Název anglicky
Promoting Helping Behavior in School
Autoři
PROKOPOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant) a Jitka REISSMANNOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podporu zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století, 2008
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026342
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Helping Behavior; The Factors of Moral Development; Promoting Helping Behavior
Změněno: 3. 9. 2008 09:12, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na prosociálnost dětí a dospívajících v kontextu školy. Jedním z předpokladů budování zdravého společenství dětí ve škole je určitá míra jejich schopnosti a ochoty pomoci druhému "jen tak", tj. bez anticipace odměny. K rozvoji prosociálnosti lze ve škole přispět jak intencionálně (cílenými aktivitami), tak i neintencionálně (vytvářením facilitujícího prostředí); obojí předpokládá od aktérů základní znalosti teoretických východisek, např. motivačních zdrojů osobní morálky, psychologických souvislostí morálního vývoje, vnějších a vnitřních faktorů rozvoje prosociálního chování dětí apod.
Anglicky
The contribution is focused to prosociable behaviour of kids and teenagers in a school context. Schoolchildren and teenagers should be able to some extent to help others without anticipating any reward. To promote prosociable behaviour is possible use of intentional and also non-intentional methods and ways by targeted activities and creating facilitating atmosphere. For both ways teachers need to know theoretical resources, for example motivations for personal advancements, psychological context of moral evolution etc.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|