VLČKOVÁ, Kateřina a Marie DOSKOČILOVÁ. Reproduction of Gender Stereotypes in Teaching (design a východiska výzkumu). In GREGER, David. Education, equity, social justice (CD-ROM). 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reproduction of Gender Stereotypes in Teaching (design a východiska výzkumu)
Název česky Reprodukce genderových stereotypů ve výuce
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant) a Marie DOSKOČILOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Education, equity, social justice (CD-ROM), 2008.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026354
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky gender; education; equity; stereotypes
Štítky Education, equity, gender, stereotypes
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 30. 3. 2010 13:29.
Anotace
The paper presents a research project which focuses on reproduction of gender stereotypes in teaching science subjects (represented by physics) and humanities (represented by English as a foreign language). Gender correctness of textbooks as well as teaching itself is being analysed on a specific sample of study materials, students and teachers. The aim of the research is to detect possible sources of gender stereotyping reproduced on lower secondary level of education. Fundamental specifications of the subject of gender-incorrect teaching are presented, and underlying theoretical principles and outline the methodology of data gathering and processing introduced.
Anotace česky
The paper presents a research project which focuses on reproduction of gender stereotypes in teaching science subjects (represented by physics) and humanities (represented by English as a foreign language). Gender correctness of textbooks as well as teaching itself is being analysed on a specific sample of study materials, students and teachers. The aim of the research is to detect possible sources of gender stereotyping reproduced on lower secondary level of education. Fundamental specifications of the subject of gender-incorrect teaching are presented, and underlying theoretical principles and outline the methodology of data gathering and processing introduced.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:24