El lenguaje publicitario: ?fuente de innovación o de corrupción de la lengua?
STEHLÍK, Petr. El lenguaje publicitario: ?fuente de innovación o de corrupción de la lengua? In Acta Universitatis Palackianae Olomucensis Philologica 92, Romanica Olomucensia XVIII. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, s. 273-279, 376 s. ISBN 978-80-244-1820-9. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | El lenguaje publicitario: ?fuente de innovación o de corrupción de la lengua? |
Název česky | Jazyk reklamy: zdroj inovace nebo korupce jazyka? |
Název anglicky | Advertising Language: A source of Innovation or Corruption of Language? |
Autoři | STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Olomouc, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis Philologica 92, Romanica Olomucensia XVIII, od s. 273-279, 376 s. 2007. |
Nakladatel | Univerzita Palackého v Olomouci |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | španělština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 60200 6.2 Languages and Literature |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/07:00033787 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-244-1820-9 |
Klíčová slova anglicky | Adverising; Language; Corruption; Innovation |
Štítky | Adverising, corruption, innovation, Language |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Změněno: 18. 3. 2012 10:03. |
Anotace |
---|
Este artículo se centra en los aspectos positivos y negativos de la publicidad en la sociedad de consumo, sobre todo, en el papel que desempeńa hoy el lenguaje publicitario en la evolución de la lengua y en la calidad de la comunicación lingüística. El lenguaje publicitario se caracteriza por el uso de muchos recursos lingüísticos innovadores. Por otra parte, algunos rasgos característicos de la publicidad, p. ej. el carácter unilateral del mensaje publicitario, la exageración, la simplificación, la fragmentación, el predominio de la forma sobre el contenido, etc., pueden influir de manera negativa en el uso de la lengua en general. |
Anotace česky |
---|
Tento článek se zaměřuje na pozitivní a negativní aspekty reklamy v konzumní společnosti, a to zvláště na vliv jazyka reklamy při vývoji jazyka a kvality jazykové komunikace. Reklamní jazyk se vyznačuje užitím mnoha inovačních jazykových prostředků. Na druhou stranu však některé charakteristické rysy reklamy, jako jsou unilaterální charakter reklamní zprávy, exagerace a zjednodušování, fragmentace textu a převaha formy nad obsahem, mohou negativně ovlivnit užívání jazyka obecně. |
Anotace anglicky |
---|
This paper focuses on the positive and negative aspects of advertising in the modern consumer society, especially on the role of the language of advertising in the evolution of language and in the quality of linguistic communication. The language of advertising is characterized by the use of many innovative linguistic resources. On the other hand, some characteristics of advertising, such as the unilateral character of the advertising message, exageration, simplification, fragmentation, and the predominance of form over content, etc., may negatively affect the use of language. |
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 10:26