2007
Technické vzdělávání na druhém stupni ZŠ v České republice v kontextu kurikulární reformy
PECINA, Pavel a Josef PECINAZákladní údaje
Originální název
Technické vzdělávání na druhém stupni ZŠ v České republice v kontextu kurikulární reformy
Název česky
Technické vzdělávání na druhém stupni ZŠ v České republice v kontextu kurikulární reformy
Název anglicky
Technical education at the 2nd stage of the primary school in the Czech Republic in a context of a curriculum revision.
Autoři
PECINA, Pavel (203 Česká republika) a Josef PECINA (203 Česká republika, garant)
Vydání
Banská Bystrica, Technické vzdelávanie ako sůčasť všeobecnoho vzdelania, od s. 241-248, 381 s. 2007
Nakladatel
Univerzita Mateja Bella v Banské bystrici
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00033820
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-8083-529-3
Klíčová slova anglicky
curriculum reform; technical education at primary school; curriculum programs.
Změněno: 22. 9. 2009 14:10, doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
V originále
Cílem kurikulární reformy v České republice je postupné nahrazení dosud platných osnov na základních a středních školách vzdělávacími programy (Rámcovými vzdělávacími programy). Článek je věnován Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání v České republice z pohledu technického vzdělávání (vzdělávací oblast Člověk a svět práce). Pokusili jsme se analyzovat cíle a obsah této části a zaujmout k tomu vlastní stanovisko.
Anglicky
The main purpose of curriculum reform in the Czech Republic is a gradual substitution of current curriculum at primary and secondary schools by a new curriculum programs. (Rámcové vzdělávací programy). The article is focusing on those new curriculum programs in a view of technical education at primary school (in the area People and their working environment). Authors attempted to analyse main aims and content of this area and adopt their own attitude towards new curriculum program.