D 2007

Technické vzdělávání na druhém stupni ZŠ v České republice v kontextu kurikulární reformy

PECINA, Pavel a Josef PECINA

Základní údaje

Originální název

Technické vzdělávání na druhém stupni ZŠ v České republice v kontextu kurikulární reformy

Název česky

Technické vzdělávání na druhém stupni ZŠ v České republice v kontextu kurikulární reformy

Název anglicky

Technical education at the 2nd stage of the primary school in the Czech Republic in a context of a curriculum revision.

Autoři

PECINA, Pavel (203 Česká republika) a Josef PECINA (203 Česká republika, garant)

Vydání

Banská Bystrica, Technické vzdelávanie ako sůčasť všeobecnoho vzdelania, od s. 241-248, 381 s. 2007

Nakladatel

Univerzita Mateja Bella v Banské bystrici

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00033820

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-8083-529-3

Klíčová slova anglicky

curriculum reform; technical education at primary school; curriculum programs.
Změněno: 22. 9. 2009 14:10, doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem kurikulární reformy v České republice je postupné nahrazení dosud platných osnov na základních a středních školách vzdělávacími programy (Rámcovými vzdělávacími programy). Článek je věnován Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání v České republice z pohledu technického vzdělávání (vzdělávací oblast Člověk a svět práce). Pokusili jsme se analyzovat cíle a obsah této části a zaujmout k tomu vlastní stanovisko.

Anglicky

The main purpose of curriculum reform in the Czech Republic is a gradual substitution of current curriculum at primary and secondary schools by a new curriculum programs. (Rámcové vzdělávací programy). The article is focusing on those new curriculum programs in a view of technical education at primary school (in the area People and their working environment). Authors attempted to analyse main aims and content of this area and adopt their own attitude towards new curriculum program.