J 2008

Applying the life cycle theory: the rise and fall of railways

TOMEŠ, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Applying the life cycle theory: the rise and fall of railways

Název česky

Aplikace teorie životního cyklu období: vzestup a pád železnic

Autoři

TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant)

Vydání

The Journal of Transport History, UK, Manchester University Press, 2008, 0022-5266

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/08:00024920

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

life cycle railways

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 11. 2008 16:44, prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper focuses on the market share decline of railway transport in developed countries. The paper starts with a basic analysis of economic history of railways. The idea of product life-cycle is then applied to interpret a long term economic development of railways. The decline of railways is understood as a period in a structural life-cycle of the industry. The key determinants of the decline are identified as road transport competition, changing patterns of the economy and railways internal inflexibility.

Česky

Článek se zaměřuje na pokles tržních podílů železniční dopravy ve vyspělých zemích. Článek je uveden základní analýzou ekonomické historie železnic. Následně je aplikována teroie životního cyklu odvětví. Dlouhodobý pokles tržních podílů železnice je pak vnímán jako útlumová fáze životního cyklu tohoto odvětví.

Návaznosti

GA402/08/1438, projekt VaV
Název: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Investor: Grantová agentura ČR, Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky