2008
Vnímání zdraví v kontextu problematiky životního prostředí mezi studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Vnímání zdraví v kontextu problematiky životního prostředí mezi studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity
Název anglicky
Perception of Health in the Context of Environmental Issues Among Students of the Faculty of Education Masaryk University
Autoři
Vydání
4. mezinárodní konference Škola a zdraví 21, 2008
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-044-9
Klíčová slova anglicky
Key words: health, life style, health care, health education, protection of the environment, attitudes, thriftiness, ecological/environmental education, sustainable development.
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 15. 9. 2010 16:45, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Anotace
V originále
Současný stav životního prostředí je vnímán jako problémový, jako zdroj zdravotních rizik. Aktivní péče o zdraví se realizuje ve vyváženém životním stylu, který je předpokladem životní pohody, osobní a společenské seberealizace.V zodpovědném jednání ve jménu zdraví se promítá postoj k životnímu prostředí. V návaznosti na předchozí studie, věnovaným deskripci obrazu myšlení o environmentálních tématech u učitelů a studentů učitelství, uvádíme nyní výsledky výzkumného šetření, sledujícího jak studenti oboru učitelství vnímají zdraví v kontextu problematiky životního prostředí. Vycházíme z toho, že zájem o životní prostředí jako určující činitel optimálního zdraví se projevuje v osobní angažovanosti každého jedince. S ohledem na významnou roli učitele ve školní ekologické/environmentální výchově nás zajímají postoje respondentů k ochraně životního prostředí, forma participace na jeho ochraně, způsoby rozhodování a jednání v souladu s aktivní podporou zdraví v životní situaci. Výsledky šetření přispějí k vytváření systému učitelské přípravy, který bude odpovídat konceptu podpory zdraví a udržitelného rozvoje.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|