D 2008

E-learning at Masaryk University - Outcomes of Fruitful Effort

BRANDEJS, Michal, Jitka BRANDEJSOVÁ a Gustav NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

E-learning at Masaryk University - Outcomes of Fruitful Effort

Název česky

Sklízení ovoce v e-learningu na Masarykově univerzitě

Autoři

BRANDEJS, Michal (203 Česká republika, garant), Jitka BRANDEJSOVÁ (203 Česká republika) a Gustav NOVOTNÝ (203 Česká republika)

Vydání

Košice, ICETA 2008 Conference Proceedings, 6 s. 2008

Nakladatel

elfa s.r.o.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/08:00033880

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-8086-089-9

Klíčová slova anglicky

E-learning; Masaryk University; Multimedia; Technical Support; Elportal; Service Center for E Learning; S-technician

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2010 11:34, Mgr. Ľuboš Lunter

Anotace

V originále

E-learning has recently become part and parcel of university education. Not only does it effectively solve the problems stemming from the ever-increasing number of students, but it also enables the school staff to satisfy the present-day information needs and facilitates the teaching process by making it visual and more enjoyable. Masaryk University represents an innovator in the field of new information trends and in putting these into operation in the academic environment (rapid e-learning, e-learning applications integrated in the information system utilized for managing study-related records, project of e-technicians, etc.). The aforementioned efforts contribute to the good reputation the University enjoys and its popularity amongst those applying to it. This paper focuses on concrete outcomes of the deployment of e-learning technologies at Masaryk University, chiefly rapid e-learning, and exemplifies how these can be utilized in courses and other educational activities.

Česky

E-learning se v univerzitním prostředí stává zcela běžnou potřebou. Pomáhá nejen zvládat navyšující se administrativní zatížení výuky spojené s rostoucími počty studentů, ale zároveň lze s jeho pomocí uspokojit náročné požadavky dnešních studentů na kvalitní informační servis a především poskytuje možnosti názornosti a vizuality pro vysvětlení obtížných pasáží nebo zpestření výuky. V podpoře nových trendů a jejich rychlého zavádění do každodenního akademického života je Masarykova univerzita (MU) inovátorem (rapid e-learning, elektronická podpora výuky jako přímá součást informačního systému pro podporu studia, projekty podpory tzv. IS-/e-/s-techniky apod.) a daří se jí z této strategie těžit kompetitivní výhodu, která se mimo jiné projevuje v rostoucí prestiži univerzity a popularitě mezi uchazeči o studium. Proto se příspěvek zaměřuje na konkrétní důsledky strategie plošného nasazení e-learningu na Masarykově univerzitě ve formě tzv. rapid e-learningu a představuje možnosti a vyspělost systému v příkladech konkrétních kurzů nebo e-learningových aktivit.

Návaznosti

LA 168, projekt VaV
Název: Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM