VOLEK, Jaromír. Proměny chování mediálních publik: postkritická perspektiva. In Foret, M. - Lapčík, M. - Orság, M. (eds.): Média dnes: reflexe mediality, médií a mediálních obsahů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008, s. 215 - 233, 18 s. Media a komunikace. ISBN 978-80-244-2023-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proměny chování mediálních publik: postkritická perspektiva
Název anglicky The Transformation of Media Audiences: Post-Critical Perspective
Autoři VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Olomouc, Foret, M. - Lapčík, M. - Orság, M. (eds.): Média dnes: reflexe mediality, médií a mediálních obsahů, od s. 215 - 233, 18 s. Media a komunikace, 2008.
Nakladatel Univerzita Palackého
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00024953
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-244-2023-3
Klíčová slova anglicky critical paradigm diffused audiences fragmented audiences postcritical perspective new ICT
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 14. 3. 2011 21:24.
Anotace
Text se pokouší reflektovat roli nové globální konstelace technokapitalismu, v jehož rámci dochází k postupné proměně mediálních publik. Transformace jejich mediálního chování postupně oslabuje explanační sílu tradiční ideologiekritik a otevírá prostor pro postkrtickou perspektivu, která nahlíží nová mediální publika jako fragmentované produkty symbolického působení nových ICT, jež tato publika deideologizují. Ti jsou tak transformováni a současně sami sebe proměňují na lhostejné hráče rozptýlené v mediálním poli.
Anotace anglicky
The paper deals with the argument is that the new global constellation of technocapitalism is based on new forms of everyday life culture which transform media audiences behaviour. To reflect this situation we are proposing new post-critical perspective, which substitute old ideologie critique and tries to synthesize some aspects of critique of ideology and critique of information. In general, transdisciplinary approach of this perspective see new media audiences as a fragmented produkt of symbolic effects of new ITC technologies which de-ideologize their behavior. Members of media audiences are both transformed and transform themselves into lukewarm players.
Návaznosti
GA403/02/0136, projekt VaVNázev: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
Investor: Grantová agentura ČR, Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 19:02