2008
Měření konkurenceschopnosti podniků v ČR
SUCHÁNEK, Petr a Jiří ŠPALEKZákladní údaje
Originální název
Měření konkurenceschopnosti podniků v ČR
Název česky
Měření konkurenceschopnosti podniků v ČR
Název anglicky
The Measuring of the Companies Competitiveness in the Czech Republic
Autoři
SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant) a Jiří ŠPALEK (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Praha, Nová teorie ekonomiky a managementu organizací, od s. 1-10, 10 s. 2008
Nakladatel
VŠE
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/08:00026565
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-245-1408-6
Klíčová slova anglicky
Competitiveness; Financial analysis; Clustering
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 10. 2008 21:59, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá měřením konkurenceschopnosti podniků v ČR na základě empirického šetření provedeného Centrem pro výzkum konkurenční schopnosti České ekonomiky v roce 2007. Článek vychází z předpokladů, že konkurenční schopnost podniku se promítá do finanční výkonnosti podniku, která je měřitelná standardními poměrovými ukazateli. Samotná konkurenční schopnost je zapříčiněna faktory kvalitativního charakteru. Cílem článku je pomocí vybraných finančních ukazatelů a statistických metod rozdělit zkoumané podniky do shluků vzájemně podobných podniků a hledat jejich typické kvalitativní charakteristiky. Dílčím cílem článku je zjistit, zda pro jednotlivé shluky podniků existují typické charakteristiky faktorů a zda tyto faktory nabývají v různých shlucích podniků různých (statisticky významných) hodnot.
Anglicky
This paper deals with measuring the Czech companies competitiveness based on an empirical survey made by the Research Center for the Czech Economy Competitiveness in 2007. The paper proceeds from the assumption that the company competitiveness is reflected in its financial effectiveness that is measurable by means of standard ratio indicators. The actual competitiveness results from factors of qualitative characteristics. The aim of the paper is to divide the examined companies using chosen financial indicators and statistical methods into clusters of similar companies and to find their typical qualitative characteristics. The partial aim of the paper is to find out whether there are typical characteristics of individual clusters of companies and whether these factors have different values (statistically significant) in different clusters of companies.
Návaznosti
1M0524, projekt VaV |
|