KRÁTKÁ, Jana a Patrik VACEK. Computer Game Literacy in the Czech Republic: Its Goals, Notion and Concurrent Curriculum Agenda Perspectives. In FROG - Vienna Games Conference 2008. Vienna: Universität Wien, 2008, s. 1-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Computer Game Literacy in the Czech Republic: Its Goals, Notion and Concurrent Curriculum Agenda Perspectives
Název česky Herní gramotnost v ČR: Její cíle, povědomí o problému a současná kurikulární agenda
Autoři KRÁTKÁ, Jana a Patrik VACEK.
Vydání Vienna, FROG - Vienna Games Conference 2008, od s. 1-5, 5 s. 2008.
Nakladatel Universität Wien
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky game literacy; games culture; computer games; eduacation; Czech Republic
Štítky computer games, Czech Republic, eduacation, game literacy, games culture
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 28. 10. 2008 16:27.
Anotace
This paper provides a brief outline of past and present issues related to computer game culture and its use within the Czech Republic literacy efforts. It points out on crucial domestic research and publishing activities to date and strengthens the importance of interdisciplinary cooperation and wider and prejudice-free public and scientific acceptance of digital games as a worthwhile field of study. It concludes that building a coherent, publicly accepted and expertly-advised workforce in computer game literacy and granting this body an easy access to teachers, pupils and society is a key component in prospective development of game literacy in the Czech Republic where, however, computer games are still mostly considered a sort of minority, a matter of simple fun or as an out-of-the school activity having no direct social responsibility to broader society.
Anotace česky
Příspěvek stručně seznamuje s minulostí a přítomností kultury počítačových her a herní gramotnosti v ČR.
Návaznosti
GP406/08/P176, projekt VaVNázev: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
Investor: Grantová agentura ČR, Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:21