J 2008

Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character

ŠMAHEL, David, Lukáš BLINKA a Ondřej LEDABYL

Základní údaje

Originální název

Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character

Název česky

Hraní MMORPG: vztahy mezi závislostí a identifikací s postavou

Autoři

ŠMAHEL, David (203 Česká republika, garant), Lukáš BLINKA (203 Česká republika) a Ondřej LEDABYL (203 Česká republika)

Vydání

CyberPsychology & Behavior, New York, Mary Ann Liebert, Inc. 2008, 1094-9313

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 1.295

Kód RIV

RIV/00216224:14230/08:00026615

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000261620500019

Klíčová slova anglicky

MMORPG; games; player; addiction; youth; adolescence

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 7. 2009 12:24, prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.

Anotace

V originále

Addiction to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyberpsychology, mainly for its potentially negative impact on the social lives of young people. In our study, we focus on some aspects of youth and adolescent addiction to MMORPGs. We investigated connections between players and their game characters and examined if, and in what ways, player relationship to their character affected potential addiction. Players attitude to their characters seems to play a specific role, since players who tend to be addicted view their characters as being superior and more often wish to be like their characters in their real lives. Our research also confirmed that younger players are generally more prone to addiction.

Česky

Závislost na online "role-playing" hrách je jedním z nejdiskutovanějších aspektů současné kyberpsychologie, především pro potenciálně negativní vliv závislosti na životy mladých. V naší studii se zaměřujeme na některé aspekty závislosti na MMORPG u mladých a adolescentů. Zkoumali jsme vztahy mezi hráčem a jeho herní postavou a ptali jsme se, zda a jakým způsobem vztah hráče k postavě ovlivňuje potenciální závislost. Hráčův postoj k jeho postavě hraje specifickou roli, hráči se sklony k závislosti vidí svoji postavu jako mocnější a častěji si přejí být jako jejich herní postava i v reálném životě. Náš výzkum také potvrdil, že mladší hráči mají větší sklony k potenciální závislosti.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti