BARTOŇOVÁ, Miroslava. Přístupy k počátečnímu vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním. Speciální pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2008, roč. 2/2008, č. 18, s. 101-120, 19 s. ISSN 1211-2720.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy k počátečnímu vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním
Název anglicky Approaches to Early Education of Children with Social Disadvantage
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant).
Vydání Speciální pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta UK v Praze, 2008, 1211-2720.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026669
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky preparatory class at primary school;pre-school age child;multicultural education;Romany minority;education;pupil with social disadvantage;school law;educational programme
Štítky Education, educational programme, multicultural education, pre-school age child, pupil with social disadvantage, Romany minority, school law
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 4. 11. 2008 11:10.
Anotace
Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného v letech 2000-2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření vzhledem k speciálněpedagogické teorii a praxi.
Anotace anglicky
This article presents the research results from the years 2000/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class. At the end of this study, the research results for special educational theory and practice are presented.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 04:00